11 May 2012

Update sikit....lepas rindu.

Assalamualaikum.

Chimichiky memang 'sangat berehat' selama sebulan ini. Bukan berehat goyang kaki je. Hanya berehat menulis. Kerja tak pernah dapat rehat. :)

Kesibukan yang agak membataskan waktu senggang nak menulis. So, sejak 2 hari yang lepas, aku dah mula kembali mengintai Cik Bunga tapi belum sempat nak hit button 'New Post'. Alhamdulillah, hari ni kembali menulis. Apa yang sempat je la ye.

Mula-mula pasal Adik. Pagi 25 April, pada pagi-pagi hari ulangtahun dia yang ke 18, sepatutnya Kaklong dia ni dulu yang SMS dia ucap "happy birthday" tapi rupanyer tidak. Dia dulu yang SMS aku tapi bukan lah ucap "happy birthday' sebaliknya SMS dari KPT tentang kejayaan memasuki Matrikulasi Perlis untuk Jurusan Akaun. Alhamdulillah. Double happiness for you, lil bro.

So, misi pertama adalah shopping. 6 Mei 2012. Walaupun agenda utama adalah shopping barang-barang keperluan adik, tapi kakak, abang and mama dia yang sangat excited bila part shopping ni. Balik dari kursus di Melaka, adik dah ajak pi shopping. Walau sekadar di Shah Alam, tetap shopping sakan. Haha.
 
 
Sementara menunggu lif. Posing ala-ala KRU tapi ni ahlinya 4 orang. Hahaha!


Did I mention ' balik dari Kursus di Melaka"? Yup. 27 - 29 April 2012. Puteri Resort, Ayer Keroh Melaka. Keletihan pulang dari melaksanakan tugas hakiki di Melaka tak hilang lagi, lari pulang ke rumah untuk mengambil borang pendaftaran adik then kembali shoot ke Melaka menemankan buah hati pulang ke kampung halaman. Ya. Ayat tak boleh blah. Aku tau. Tapi tetap nak ulang. Menemankan buah hati pulang ke kampung halamannya di Taman Desa Duyong, Melaka Bandaraya Cute (kata dia).

Sesi si dia meminta izin mama dan papa untuk menculik anak orang pulang ke Melaka dengan janji anak orang ni selamat pergi, selamat pulang.

Pulang dari Melaka, bergegas menyiapkan mental dan fizikal untuk Upacara Istiadat Konvokesyen UPSI Kali ke 14. Buat pulak di Dewan Besar di Kampus SAS a.k.a kampus baru. CAbarannya amat besar sebab masing-masing belum arif akan kekuatan dan kekurangan Dewan yang belum pernah dicuba uji. But kekuatan yang paling pasti adalah kerjasama antara kami sangat utuh, so....alhamdulillah. It's over with 1001 memories. 

Now, preparing untuk Majlis Perasmian Kampus Baharu pulak. Fuuhhhh!

Done with the update.

Till we met again. Love u.

No comments:

Post a Comment