10 July 2012

The time will come :)

THERE'S NO NEED TO RUSH.
IF SOMETHING IS MEANT TO BE,
IT WILL HAPPEN.
IN THE RIGHT TIME,
WITH THE RIGHT PERSON,
FOR THE BEST REASON.


Semua yang terjadi ada sebabnya. Tertanya-tanya, andai kita diberi pengetahuan yang luas untuk mengetahui apa yang bakal terjadi, mengapa ianya terjadi..maka hilanglah seri hidup ini. Tiada kepayahan ditempuh. Tiada cabaran di lalui.

Kadang-kala kita merancang dengan hebat semua perancangan hidup. Segalanya kita buat dengan bersungguh-sungguh. Namun, ada seketika..sepertimana hidup ini, sebagaimana kita berjalan, sekali-sekala kita tergelincir. Berjalan menggunakan kasut yang tiada tumit pun boleh tiba-tiba terpeleot (kata orang kampung), ini kan pula dalam perjalanan sehari-hari hidup yang memang penuh cabaran.

FAITH :
Is like taking the first step
even you don't see the whole staircase. 
Where would it end.

Bertahan. Selagi mampu bertahan, kita akan bertahan. Diasak bagaimana hebat sekalipun, selagi kita mengambil keputusan untuk tidak melawan, maka kita bertahan. 

Namun, bagaimana kuat pun, ada masa kita terpaksa melawan, untuk mengalah. Melawan bukan untuk menunjukkan siapa yang kuat. Melawan untuk menyatakan 'sudahlah!'. Melawan sebagai tanda yang jiwa sudah tidak mampu menahan lagi.

:)

Peace yo!
 

2 comments: