25 January 2010

Rindu kat .....

Membalas shout-out Yan di ruangan Chat, so... sebelum mata start terkebil-kebil, mulut ternguap-nguap, kepala tersengguk-sengguk dan fikiran blank... aku akan senaraikan perkara / insan-insan / saat dan ketika / apa-apa juga yang aku rindu.

Rindu nak lepak tengah malam kat Fountain K5 sampai Pak Guard halau suh masuk bilik.

Rindu nak berkonvoi beramai-ramai tepat jam 8.00 malam depan Kalui untuk ke foodcourt a.k.a Putra Cafe. (selalunya akulah girl yang paling awal siap, dan meng-cover Kak Zuna, Yan, Zida yang suka bersiap paaaalingggg lambat)

Rindu nak dera Syed, Fifi, Malek or Anol untuk membeli choki-choki kat kedai Abg Ise sebagai balasan utk dorang pinjam tugasan tutorial. Plus Vanilla Coke untuk Kak Zuna.

Rindu kalau time tetiba Kalui keputusan bekalan air, maka aku, Kak Zuna and kadang-kadang Lah pun join buat aksi duyung terlarang di belakang blok Kalui. Hanya kami yang berani buat aksi itu. (moga-moga kami terlepas dari sebarang angkara durjana candid camera)

Rindu jugak nak SMS abg foodcourt ala thai dengan menu kami, 5 minit kemudian, bila kami turun dan berjalan ke foodcourt, makanan dah tersedia. Sangat suke melihat muka-muka customer lain berpinar memandang kami ambil makanan tanpa order. Tanpa menunggu. Bahagia!

Rindu kat roti pisang! Boleh?

Rindu bile time nak final exam, maka team kita akan bercamping di Bilik Bacaan K5. Setiap ceruk kita akan tanda dengan buku kita. Merakam aksi terlarang ahli kumpulan kita sendiri dan mengugut akan send kpd makwe/pakwe mereka.

Rindu bile teringat time Yan kene sound dengan Nuar sebab tak sampai seminit dia dengar lagu di laptop, si Yan mesti tukar lagu lain. Kali kelima, Nuar terus sound dengan amaran akan mencekik Yan kalau dia tukar lagi lagu lain.

Rindu time nak bersahur. Naik motor ramai-ramai gi sahur kat sri serdang @ padang. Balik kul 3 pagi, kenyang..tido. Esoknye, acara untuk berbuka aku, K.Zuna and Yan akan pesan je kat team dak lelaki sebab malas nak kuar. p/s: Kak Zuna mesti ingat menu burger yang baru diciptanya. Burger Jeff. Hahahaha.

Rindu kat Fazly aku. Razak kot nama sebenar dia.

Boleh tak nak rindu kat suasana berebut naik bas UPM depan foodcourt...kat bus-stand FEP. berebut lagi kat bus-stand Mines. Sekarang masing-masing dah ada kereta...jangan nak poyo pura-pura mcm tak pernah naik bas.

Boleh tak nak rindu kat tarian Ngajat Tampi? Kne pakej sekali rindu kat Zaidi.

Yan...ko sambung pulak boleh? Aku dah ngantok. (z z z .................)

No comments:

Post a Comment