31 October 2012

Hi Facebook User!

Berhabuk Chimichiky! 

Seriously, busy. Kerja hakiki ditambah pula ketiadaaan idea nk dicoretkan. Kadang-kadang bila jumpa rakan-rakan di mesyuarat, ada yang bertanya. Blog dah tak aktif ke? Huh, jangankan kawan-kawan, rakan serumah pun pernah bertanya.

Idea! Oh, idea!

It's not that this time something pop up in my mind, tapi kadang-kala bila ada idea..tiada masa pula nk click Blogspot.com ni. Hari ni bertungkus lumus dengan mesyuarat pagi tadi, then after lunch bertungkus lemus pula dengan Laporan Verifikasi yang 'bertahun' tertangguh sampai hari ni last day submit, baru la buat. Haha! Kelam kabut!

Especially bila nama department dah naik dalam mesyuarat as salah satu department yang belum hantar laporan, dan bila En Boss memandang tepat ke arah aku, then aku buat muka tenang dan berkata " Hari ni saya hantar." En Boss pun tersenyum. Fuh. Lega dapat menenangkan En Boss. :)

Lately, aku risau dengan Facebook. Jadi kurang senang dengan pelbagai pendedahan diri dalam Facebook. Gambar, status...tag di picture itu dan ini. MUla-mula dulu tak buat restriction. Siapa-siapa boleh post gambar kat wall. So, kalau tak buka facebook, alamatnya bila buka akan ada berpuluh-puluh post - kawan tagged muka kita di gambar dia then auto masuk wall kita atau kawan tagged dalam post dam confirm masuk juga ke wall.

Now :

Hanya KAWAN boleh mencoret di wall tanpa sekatan. Hanya KAWAN (yang betul-betul kenal) boleh lihat keseluruhan wall tanpa sekatan. Nak tagged nama saya di post anda - hanya dengan kelulusan saya ye. KAWAN (yang betul-betul kenal)boleh lihat post yang saya luluskan itu.

Alhamdulillah, terkawal sikit wall FB saya.
 


Kesimpulan. Hanya mereka yang dah di approvekan sebagai kawan boleh melihat wall aku, email aku, mesej dan kenalan mereka yang boleh memohon untuk menjadi kawan. I am not that 'public' type.

Sepupu pun aku tak approve, inikan pula orang yang tiada pertalian darah baru mula nak jadi kawan. 

Ok, yang part ni aku paling PELIK! Somebody pls help me, TELL ME WHY!


Stated there I got 16 photos of you , but look. I got only 6, right? Where are the rest 10 of it?! 

Yang 331 photos tu memang tak larat nak kira la.!
Album pun sama. Tulis 21 album, tapi aku ada 9 je.

Try remove tagged dalam picture rakan-rakan pun, takde number yang berubah!

Kalau aku salah faham dengan apa yang tertulis dan ada orang yang tahu apa maksud numbers tu, sila la TOLONG TERANGKAN KAT AKU. PLEASE. AKU MERAYU.

ADa artikel yang menarik untuk dibaca, tapi malas untuk ditaip kembali dengan menggunakan ayat sendiri. Bukan Karangan Rumusan Form 5 ok! Kajian Tentang Kenapa Pengguna FB Add Friend dan Remove Friend.
So, klik di sini ye jika berminat.

Oh. Itu sahaja la coretan setelah sekian lama mendiamkan diri.

See ya!

No comments:

Post a Comment