19 August 2009

Berikan tajuk untuk entri ini.



Okey tuan-tuan dan puan-puan, topik kita pada hari ini adalah 'Konsep'. Bukan 'Konsert' tapi ' konsep'!

Konsep? What the ... ? Klik sini untuk faham.


Ada 2 konsep aku nak post disini. Masa meeting, aku terfikir 2 perkara ni. Okey..Okey.. main agenda meeting dah setengah jam berakhir, so di zone 'Hal-hal lain', aku hilang sebentar di tengah-tengah topik mereka.


Part one.
Pernah dengar tak mak korang berbahasa pasar menuturkan dialog begini:
" jangan nak dok bear-ger benda tu.."

Aku confius camne nak eja word bear-ger tu. Salah tulis suku kata, takut dibaca burger. So, suku pertama 'bear' (beruang in English) and suku kedua macam suku kata kedua korang sebut 'burger'. Ger.

Bear + ger. Ngerti?
Pengertian pasar aku ialah edit, touch-up, modified.
Yup...modified! That's the word!

Done with the way U all nak sebut. Dan pengertian. Maksud.

Part two.

Ada 2 jenis bear-ger yang mungkin sama tapi tak serupa.

Satu, bear-ger @ modified baju kurung. Paling anti tahap benci sampai aku takkan lagi bagi kain 4 meter kepada the same tailor. Sekali je aku bagi, tapi lepas pakai di badan and aku rasa tak sedap sana-sini, terlebih atau terkurang seinci dari ukuran or sample baju yang aku suh dia buat, aku takkan pergi kat tailor tu and kata:

'Acik, tolong bear-ger part ni...bla..bla..bla..'

Pernah jugak aku try sejukkan hati bagi second chance untuk itu makcik modified sikit, tapi klo still aku tak puas hati gak, makanya ape akan jadi pada baju kurung itu?

a. Gantung je memenuhkan almari
b. Bagi adik. Adik sapu je ape aku bagi.
c. Hadiahkan pada jiran sebelah yang sama saiz badan. Normally anak jiran yang form 3 tu.

Well, sebenarnya, aku takkan puas hati walaupun dia dah betulkan part yang aku tunjuk. Sekali aku tak suke, it'll remain.

Ok. Done with the 'hate' part.

Situasi di bawah is 'love' part.
Bear-ger rumah pulak. Rumah asal / sedia ada di bear-ger(2x)... I mean di tambah menjadi besar. Besarkan belakang, jadikan dapur, renovate dari 3 bilik jadi 5 bilik, dua tingkat jadi 3 tingkat (ada ke?) or tambah ruang depan and besarkan ruang tamu.

Part ni aku boleh terima sebab it make situation become better for all.

Okey. So, ape motif post kali ni.

First - ada benda yang kita boleh bear-ger @ modified untuk jadikannya better tapi bukan dalam kes baju kurung. Ada orang suka or tak kisah pun even kne ulang-alik ke tailor yang sama dekat 8 kali, tapi aku...sori. Sekali je. So, makcik di kawasan umah aku a.k.a kawan mama...sori. Baju kebaya tu takkan termasuk dalam list baju raya tahun 2009.

Macam mana lak kalau benda yang nak dibear-ger tu bukan milik kita. Wah, ini sudah melampau, kan? Ko sapa nak bear-ger sana-sini?

Nak bear-ger pun, nak modified pun...berpada-pada la. Jangan nyusahkan orang lain, boleh?

Love;

JeritDalamHatiJe : MySweetDamnWish - I'll put u in a canoe in the middle of Atlantic without a pedal. How is that? good for you, hah?

No comments:

Post a Comment