28 December 2009

Fait's wedding (Part II)

Okey..mari kita sambung cerita tentang kenduri Fait.

Let's straight to this sub-topik:
Perkara-perkara yang Fait lakukan - melukakan hati aku.

Point it out!

"Ko dari Shah Alam ke?"
Dia lupa ke yang aku dah laaaammmmaaaaaaa tak duk Shah Alam lepas SPM...I've told him that.

Aku dari Tg Malim la Fait.

"Ko jemput Dewi ke Zura..?"
Dia lupa ke yang Dewi tu housemate aku, wat pe la aku nak jemput dia kat Tg Malim tu. Dan aku dah lama tak duk Shah Alam. Dia lupa aku dah duk Rawang, kot (ulang). Aku nak jemput Dewi, aku dari mana? Memang dia tetap ingat yang aku ni masih duk Shah Alam...!

"Sekarang aku tunggu ko punye kenduri, Zura. Buat besar-besaran kat Seksyen 19 ye!"
Aku dah tak duk Shah Alam, (ulang lagi) wat pe lak aku nk wat kenduri kat Shah Alam, Seksyen 19 lak tu. Ke dia nk suh aku buat kenduri aku kat rumah dia kat Jln Tajak tu?

"Korang nak g Damansara? Itu kenduri IKEA tu.."
Sampai hati dia tak percaya yang aku nak gi another kenduri kat Damansara. Ingat tarikh 27 Dis tu, dia je yang boleh wat kenduri ke...??

"Ala....MUALAF start kul 2.30petang..."
Dia masih ingat kitorang cari alasan nak beransur balik sebab nak tengok wayang?!

Tapi BTW, aku tengok masa dia dok merepek2 sambil mukanye ditepek2 dengan foundation oleh mak andam, dia memang tak fokus dengan sume ayat yang di ucap tu. Macam lost-lost je. Aku buat kesimpulan menyedapkan hati:

Dia tengah nervous tu. Relaks la... Maafkan lah dia!

Aku terfikir, masa dia tengah lost / merepek/ meraban tu, adakah dia:

1. Ingat yang nama aku Azura Mat Said?
2. Ingat yang aku kerja dia UPSI?
3. Ingat yang kitorang dari sekolah yang sama, cume tak pernah bertemu di pagar sekolah apatah lagi di tapak perhimpunan menyanyikan lagu Negaraku?
4. Ingat yang kitorang pernah bersama-sama di Induksi dan BTN?


Oh ye, aku macam ingat-ingat-lupa masa dia warning aku jangan upload picture dia tengah di makeup oleh mak andam yang mesti cakap (dalam hati) "minah baju oren ni membebel macam dia plak mak andam...."










Kiri - Fait's. Atas - Farhan's.


Well, congrats brother!

Menunggu Fait tak sampai2... kami bergambar dengan wife dia dulu.


SPECIAL COVER!
Siapa je ada picture fait di make-up?
Well...aku bukan saja-saja tunggu Fait kat rumah tu OK!


Sambil ditepek-tepek sebegitu...Fait merapu-meraban. Aku tergamam.

Look! Aku di Damansara - kenduri... OK. Di gerbang perkhawinan.
Bukan menonton wayang!
Sangat seirama corak baju dan tema gerbang bunga menjalar-jalar!

Sesi beramai - ramai. Acara wajib tak kira siapa pengantin itu.

p/s: Fait, hadiah belated leh?

No comments:

Post a Comment