12 November 2010

Coretan pagi hari Jumaat yang indah.


Just sebab pagi ni hujan renyai2 dan aku tak sanggup nk selongkar handbag kat seat sebelah untuk capai handphone aku. Kalau tak...........mmg aku snap kereta MaiVee hitam WSW *** yang kelihatannya tak menyempat-nyempat nak memotong kat depan sekolah cina tu!

Eh hello...
orang lain pun que jugak, tunggu turn nak lalu. Almaklum la, hujan-hujan ni memang akan ter-jammed sekejap je. aku ni dah nak lalu depan pagar tu, leh pulak tetiba je muncul objek hitam dari line belakang memotong barisan pintas depan aku dari kanan (korang faham ke description aku ni?)

Tu dah hangin yang pertama.

Aku nk tengok gak...nak ke mana tuan punya MaiVee tu. Ingatkan bergegas nk pi Klinik Nabilah or Poliklinik Syifa'. Kalau aku tengok dia park depan klinik2 tu, aku redha la. Yela, maybe dia dalam kesakitan yang amat sangat.

Eh tak! Dalam aku line-up nak masuk ke pintu gerbang UPSI, dia pun nak masuk UPSI. Cume menyenget sikit barisannya. Mungkin antara nk masuk atau tak...ehhhhhhhh! Aku hangin kali yang kedua. tak pasal-pasal Mr Smily and Mr Spidey terpaksa dengar bebelan aku "Kau nak ke mana ni, samdol!??"

Just sebab hujan renyai-renyai je aku tak sempat nk snap picture ko...!

Wahai empunya MaiVee yang budiman, buat-buat bersabar. Bukan awak je kene hujan. Semua kami-kami di TgM ni kne hujan.

Bukan awak sorang je nak masuk kerja, ramai lagi nak masuk kerja (bukan lewat sangat pun dah, baru kul 7.15am. Ko nak bergegas pi mana??!!)

Bukan awak sorang je ada kereta, raaaaaaaaamai orang ada kereta.. So, drive careful. Jangan disebabkan awak, org lain kne break mengejut. And maybe because of your fault, kemungkinan yang lebih buruk akan berlaku pada orang lain!

Astalavista!!


Mr Spidey : Terkejut aku. Pagi-pagi yang sedap hujan renyai-renyai ada orang buat lagak ngeri pulak. Tak sesuaii.. Aku geget ko nanti! Bungkus dengan spider web aku and gantung kat pintu sekolah cina tu!

Mr Smily : pasal ko (MaiVee) kami berdua ni terpaksa dengar Cik Bunga ni membebel marahkan ko dari pintu pagar sekolah sampai la dia park and kuar kereta! Tapi, I tetap tersenyum..! Dalam hati, Tuhan je tau, OK!!

No comments:

Post a Comment