18 November 2010

Tips nak cantik pakai syria

Erm..buat yang dah lama tak memandang Cik Bunga @ Cik Azura di mesyuarat or di karnival beli-belah (wakakakaka..ye la tu) mesti tak perasan yang I kini jarang-jarang pakai tudung bawal. Ok, confession. I dah pakai style tudung syria plak. Actually, Kak Zuna yang kenalkan. Since that, I setia dengan syria. Tapi, tak lupakan si bawal yang bertimbun dalam almari. Ada jugakla pakai-pakai..

Ok, bila I start pakai syria, I masih mengekalkan bentuk muka oval-oval manja ni. And I dapat banyak feedback "eh, cmne ekk Zura pakai tudung tu tapi tak kelepet?"


Dan ada jugak yang lepas bagi soalan, mereka sendiri jawab. "muka Zura okey la, sesuai pakai syria. Cantik je.. Muka kite bulat, pakai syria lagi bulat..."

Wah! Thanks for the compliment!

Tapi kan, I akan sentiasa kata macam ni. "Zura tetas belakang inner tudung ni, so jadilah awning depan ni tegak..."

Okey, bermula la scene muka dorang blur dengan my statement. TETAS?

Huhuhu. Maka berulang kalilah I kene suh depa imagine tetas hujung inner syria so that bentuk tudung bile dipakai nampak bujur sirih @ oval2 manja macam I pakai.

sampaikan, ada permintaan untuk buat demo..tetas tu cmne? kat mana?

And last week, i demo ape makne tetas inner syria tu so that bile pakai tak kelepet.
Nampaknya 'anak murid' I sangat happy dengan 3 minutes demo di bilik solat. hahaha..

And today, I tak leh la nk demo and post dalam blog kan. Tapi, buat yang terseksa jiwa raga dan takleh terima kenyataan depan cermin pakai syria muka kelepet..I ada berita gembira. I jumpa 1 blog yang tunjukkan cara tetas inner syria tu.

Tetas inner tudung? Click here.

Ada jugak beberapa inner yang i tak tetas, sbb bukaan muka inner tu memang dah lebar. So, mmg cun-cun kat muka i ni.

Satu lagi tips, pakai inner cotton. Kalau teringin nak pakai yang ada layer, try cari layer yang lebar2, jangan cari layer yg nipi2..mmg sah akan kelepet!

Tapi, I rasa...I tetap comel even dengan inner yang kelepet. secomel Cik Kikin yang memang fesyennya kelepet. Huisshhh..sape kata pakai syria yang inner kelepet tak comel. Look at Kikin. Comel ye pun...


Jawapannya : Ikut selera masing-masing la ye.

So, selamat tetas inner tudung ye.
Buat sang suami, jangan pelik dan kata isteri buang tebiat bile si isteri beli dan tetas..beli dan tetas...


No comments:

Post a Comment