05 December 2010

Bonus! Oh, bonus!

1 Disember aalah hari yang paling dinanti-nanti oleh hampir 2.4juta rakyat Malaysia yang berstatus 'kakitangan kerajaan'. Oh ye, juga pesara kerajaan. Ok..fakta yang menarik. Kenapa..? This is why i'll admit how i sayang my department-mate. Mrs Rina. Sebab? Unit dia yang uruskan pemberian bonus RM500 - bantuan khas kewangan ke DUA dalam Tahun 2010...

Apa aku buat dgn RM500 tu? Wahahaa...sudah garu bertanya pula mana nak garu! Maaf. Sudah gaharu cendana pula...

1st. Pagi 1 Disember yang indah tu RM240 dah melayang seawal kul 7 pagi sebab tiba2 Cik Baby meragam taknak start. setelah 10 minit bercekak pinggang depan enjin Cik Baby, sah! Bateri kering! Maka, dia seperti tahu tuannya itu baru je dapat RM500, dia dah pau separuh.

Maka, lagi separuh aku bawak ke Jalan Tuanku Abdul Rahman! Yeahhh!! Buat ape...? SHOPPING!! Sebab niat awal tahun memang nak membeli dan membelah di Jalan TAR hujung tahun, maka bila sampai serunyer, kotakan lah!

Maka, seawal 10 pagi, mulalah pengembaraan aku dan Cik Dewi ke Jln TAR yang maha sesaknya tapi redup, tak panas. Sangat sesuai utk shopping hujung minggu!

Siap ada scene 'bagi-makcik-tu-HOT' sebab dia nk jual kain tu mahal kat kami. Bile aku cakap "eh, kat sana murah je cik...RM10 je," terus makcik tu terdiam. Siap aku keluarkan baju tu dari beg aku dan tunjuk. "sama kan? sama kan?" dan blah tanpa menoleh ke belakang.

Dan, kedai kakak ni paling best. Sampai aku dah tak larat nk tertunduk2 mencari corak yang cantik, lantas tanpa segan silu, terus bersila dpn kaki lima tu. Hah! Hambek!!


Bila aku bersila syooooook kat situ, kakak tu pun tumpang sekaki. Seronok kot?

Antara koleksi lain yang tergantung!

Yang aku sepahkan...!

Tangkapan bersama dewi pada hari itu!

Tangkapan keseluruhan! Hahahahaaa.... Aku dapat dalam 7 pasang baju and kasut and beg and....erk...ape lagi erk?

Lalala..makcik Limah, my tailor. Here i come!

Tips : Bawak your own bag semasa bershopping. So that, tak payah nk carry all those plastic bags yang bermacam corak. Well, amalkan amalan membawa shopping bag walaupun bukan Hari Tanpa Bag Plastik. Cintai Alam.

Sekian. Terima kasih!



No comments:

Post a Comment