28 December 2010

Nasihat untuk Yan*Minah Belukar.


Dah lama kan tak update entry tentang kawan-kawan sekapal layar di UPM. Dah bertimbun dah berita dok dengar pasal dorang. Ada yang dah kawen, ada yang dah preggy, ada yang dah dapat baby, ada yang preggy lagi..dan dapat baby lagi..~ (^_^)

So, kali ni ada special post untuk salah seorang kawan. Yan. Minah Belukar. Sampai bila-bila surname Minah Belukar akan melekat kat belakang nama dia ni. Kehandalan dia untuk meletakkan kepala di belukar pelusuk mana pun dan terus tertidur takkan dapat di atasi oleh mana-mana manusia. Kalau ada kategori ni dalam ANDA ADA 60 SAAT tu, aku rasa Yan akan jadi pemenangnya. Confirm!

So, what's about Yan. Minah Belukar. ?

She's leaving Putrajaya. For good sebab dia dapat kerja kat KASTAM Port Klang. Congratz! Congratz! *bunyi letup-letup bunga api*

KASTAM? Terus teringat seorang lagi member sekuliah kami dolu-dolu. Suhardy. Tapi Ady kat LCCT kan, Yan. Kalau kau pun dapat tempat dgn Ady mesti best kan, Yan?

W41. Lepas ni, korang jangan terkejut Yan asyik kepit calculator besar gajah kemana-mana dia pergi. Sebab lepas ni dia sibuk nk stock check barang rampasan kastam yang bernilai juta-juta Ringgit Malaysia.

So Yan.

I've create some (lots of) advise for you * (^_^)V

1. Pi baca balik buku finance yang kita duk berkampung kat bilik bacaan sambil buat onar tentang FIFO dan LILO.


* Bukan FIFA dan bukan Lilo & Stitch.*
It's ok. I'll post my Finance's notes to you.
Time kelas topic ni, kau dengan Nuar ponteng pi Mines. O_o

2. From 3rd January 2011, kalau ada jemputan dari teman-teman untuk agenda jahat di rumah Kak Zuna, no more typical reason such as " Ala Yu, aku tak gaji lagi la..Gaji aku 10hb... Korang takpe la sebab 25th dah gaji.." Tarikh akaun kite didebitkan sama dah Yan. Every 25th.

Owh2..dan cuti kau pun akan banyak! 30 hari! Tak payah nak kecoh2 bagitaw kitorang kau takde cuti lagi...

3. Jangan nak menggatal dengan abang-abang kastam sebab aku tau itu agenda utama kau apply kastam dulu. It's written on your face, darling. *pi basuh muka*

4. Lepas ni kau akan faham perasaan Fifi (hensem) tension menjawab soalan tugasan PTK sampaikan dia email semua soalan PTK tu kat aku budget2 macam la aku ada skema jawapan dia.

5. Dan kau akan semakin faham, ape benda aku and K.Zuna selalu sebut-sebut pasal Pekeliling yang kau buat muka bosan bile dengar topik tu muncul. Kali ni, kalau kau pulak bukak topik Pekeliling, aku cepuk kau dengan calculator.

OK. Siap 5 nasihat untuk Yan. Minah Belukar.

Last but not least. Selamat orientasi dan induksi.

And welcome to the club!

No comments:

Post a Comment