24 January 2009

Cerita best : Anak & Ayah (Part I)

Gunung berapi meletup!
Akhirnye kejadian Rabu lepas jadi gurauan dorang. Setiap patah kata dorang, semuanyer
memerli pada kejadian ' gunung berapi' meletup tanpa signal!

Hai...apa lagi la lepas ni?


And..part yang paling bestnyer, cerita ni dah tersebar luas pulak tu. Siapa yang sebarkan..?

Lebih kurang macam ni.

Bayangkan ianya masalah keluarga. Dalam keluarga...memang akan ada percakaran. Adakah wajar kita sebagai anak pergi cerita kat jiran sebelah yang malam tadi kita (anak) menengking dan menumbuk ayah kita sebab tak setuju pada sesuatu hal?

Pulak tu..dia cerita pada jiran sebelah rumah yang jugak adalah seorang ayah kepada beberapa anak k
ecil..? Banggakah si anak dengan cerita yang dia sebarkan?

Dan dalam kejadian ni, aku nak tahu sangat apa pulak dorongan dan sokongan si jiran ( yg jugak seorang ayah) berikan pada si anak yang mendabik dada bercerita tentang kejadian dia menumbuk ayahnya sendiri?


Nampak gaya dalam keadaan sekarang, aku tengok si anak tadi sedang heboh bercerita tentang kejadian dalam rumahnya malam tadi. Semua yang mendengar..terlopong! Entahlah.. Sebab tak percaya @ kagum @ terkejut dengan perbuatan atau kejadian itu.


Tapi, bila ada yang memberi dorongan positif, dan si pendorong itu adalah seorang ayah juga, aku kesal sangat. Imagine one day anaknya akan berbuat perkara yang sama.

Oppss..lupa lak nk mention pasal si ayah yang malam tadi ditumbuk oleh anaknya sendiri.
Erm...he's cool. Boleh ketawa2 lagi bila jiran sebelah menjadikan peristiwa itu satu gurauan. Tapi...dalam tawa dia tu, ada benda yang dia akan buat. Walaupun aku bukan pakar psikik yang diiktiraf, or pegawai psikologi bertauliah, aku baca sesuatu, (Sigh....mmmmm).


I'll update this story later. Aku kne tunggu dulu ape yang si ayah akan buat.







Bicara Bulan BIntang: Sayang anak tangan-tangankan..

No comments:

Post a Comment