27 January 2009

Fraser Hill + Kalumpang Resort





Picnic yang tak dirancang selalunya menjadi. Klo dirancang2, hurm...gudbye la!

Tepat kul 9 pagi masing-masing dah semangat bersiap. Packing kain baju...tolong mama pack makanan, tolong papa upload barang dalam bonet. Aku drive my baby dengan mama as co-pilot, Aty & Bella passenger. Papa, Adik and Amin naik kereta dengan Acik Piah & husband nye yang tersayang (Acik Haji).

First...Cik Piah lead jalan. Oppss..lupa nk gtw. We're heading to Fraser Hill.

Sampai masuk KKB, terus menuju ke puncak. Setengah jam weng - weng simpang siur naik Fraser Hill, nmpk Cik Piah bagi hint aku lak lead jalan. Pulak..?? Nmpk gak 2-3 kali kereta Acik Pian berhenti sbb Acik Haji throw out. Cian Acik Haji. Aku and mama mati-matian ingat Papa and Adik yg tak tahan. Rupanyer Adik boleh ketawa2 lagi.

Sampai kaki Bukit Fraser, cun-cun turn naik ke Fraser. Kul 11.20am time tu. Aku dah penat dah. Seb baik Mama bawak borak pasal daun pisang & pokok buluh sepanjang naik ke Fraser Hill..(Mama mmg tak nampak pokok lain sepanjang2 perjalanan..hahaha!)

Sampai atas...suasana mmg cantik. Kabus! Sejuk. Acik Haji tetiba jadi semangat balik. Fuh..macam kat London! kata Acik Haji.

Kami makan dulu! Dah kenyang, kami jalan2, bergambar. Amin la makhluk yang paling suka bergambar and Aty la jadi mangsa dia as photographer. Hihihihi!

Kul 2, kami turun. Niat nk singgah Pertak, tapi bila aku sampai Pertak, aku dah kehilangan kereta Waja Acik Piah. Call...rupanyer Acik Piah terus balik sbb Acik Haji dah tak tahan. (actually aku pun tak tahan, sbb tu masa balik/turun dari Fraser Hill, aku mintak papa berhenti tepi jalan n aku yg takeover drive. Papa tido..sbb pening. Aku lak tak tahan duk belakang. Better aku yg drive. Hihihi.)

Sampai umah sume pengsan!

*********************************************************************************************

Esoknye, aku buat 1 cadangan time tengah breakfast. Jom g mandi sungai since semalam tak dapat singgah Sg Pertak. Mama setuju. So, tengahari tu mama prepare lunch and kami zoom-zoom gi Sg Inki, Kalumpang Resort. Mandi - manda sampai lebam. Petang baru balik. Pengsan lagi. Hahahaha!

But at least, dapat jugak Mat Said's family ber-picnic bersama-sama. Ingat senang ke nk plan mcm ni. Huahuahua! (First, Abby, Amin and Adik taknak ikut, tapi aku ugut. Siapa tak pergi join dia berdosa, sbb mama dah penat2 masak lunch untuk picnic kat sungai...Akhirnya, dorang kalah and cepat2 cari seluar mandi masing2) Hehehehe!!

Best!! Thanks to all my adik yg tersayang..And to my mama and papa!

No comments:

Post a Comment