19 February 2010

Tips hadapi masalah parking.

Yup! tajuk entri paling jelas, terang dan tanpa selindung atau berkias-kias.

Balik daripada bercuti panjang ( 13 ~ 16 Feb 2010) akhirnya menjejakkan kaki semula ke ofis tersayang. Ulang-alik dari Library untuk handle Induksi dan kadang-kadang menjenguk kawan-kawan yang pulun buat KPI di Bitarasiswa. Canselori - Library - Bitarasiswa - Canselori semula. Aku drive kereta..ketidaksanggupan untuk berjalan kaki.


Walaupun aku akan sacrifice parking aku yang sangat strategic di tepi Canselori! Last-last parking la bawak pokok tepi jalan nuuuunnnn di sana! Menangis!

So, semakin berkobar-kobar untuk melaksanakan idea aku yang dah setahun dalam fantasi. Kak Zarina lah tempat aku selalu meluahkan idea ni.

TIPS Pertama:
Beli cone - mini cone pun ok. Asalkan berbentuk cone la. Warna oren yang biasa kita lihat kat tepi-tepi jalan tu. Boleh beli 2 atau 3. Lagi baik klo ada pakej beli 5 percuma 1 macam Maggi. Boleh bagi kat kawan-kawan lain. (p/s: Aiskrim Corneto Mini-cone DILARANG..melt!)
Lagi bagus ada signboard Under Construction.

Letak dalam boot kereta. Bawak kemana sahaja stering dipulas, pedal minyak ditekan.

Once kite keluar je dari current parking tu, kite letakkan cone dan signboard tu.


Walaupun sesesak mana parking lot tu, tempat kite takkan diusik. Tips ini hanya sesuai untuk tuan punya kereta yang tiada reserved parking seperti boss kita. Hahahaha..


TIPS Kedua:
Amek cat warna kuning, tulis sendiri nama and PTj kat parking lot tu. Siap sign "Peace No War".
Hoh..! Suke-suke hati ko je ye!

As I said, dalam fantasy.

sok-sek : dengar-dengar Staff of the month akan direserved-kan parking lot selama sebulan. Huiyoooo...

No comments:

Post a Comment