08 August 2008

Buah cempedak di luar pagar..Tlg abiskan pantun ni!

YOU HAVE TO MEET A FEW WRONG
ONES,
BEFORE YOU CAN APPRECIATE
THE RIGHT ONE…

Yup…agreed. Kata lain, belajar dari kesilapan.

Sebelum sesuatu tu jadi perfect, mesti ada error sana sini sket. Mungkin pernah kita berjalan di satu lorong dan tetiba terjatuh sebab tersadung akar pokok (misalnya). Next time, either kita akan elakkan jalan tu atau klo terpaksa jalan juga the same path, kita kan berhati-hati supaya tak tersadung lagi.

Contoh lagi..try tengok la slot-slot Samarinda, Astro, muvee and what-so-ever…kan?
Pernah tengok drama yang permulaannya terus hero jumpe heroin… cintan-cintun…no obstacle… tup2 –The End – ? Surely, klo tak korang terasa membazir masa dok depan tv or nak bakar panggung wayang tu, expression muka mesti ada sikit kerut la…? Kan..? Kan..? Hahaha!

Nak wat camne…dah penulis skripnye yang wat camtu..?
Erm..betul la tu, and pentas dunia kita ni pun ada penulis skrip yang dah tentukan jalan hidup kita macam mana.

Hanya Dia Yang Maha Mengetahui tahu akan penghujung cerita setiap dari para pelakonNya yang dah dilantik seawal dari alam rahim/roh lagi. Dah diberikan watak dan perwatakan. Tanpa sedar, kita hanya melakonkannya. Sukar untuk pastikan siapa yang akan melakonkan watak protagonist (good characters) atau antagonist (bad one). Sometimes, kita akan menjadi watak utama dalam jalan cerita tu but it is not impossible that we would be the supporting characters to complete others.

Siapa jua yang pernah muncul dalam hidup korang dari waktu korang hadir ke dunia ni hingga la hari ni…semua tu menyumbang sesuatu dalam hidup korang.

So, ape jua yang berlaku dalam hidup korang, itulah pendidikan yang paling berharga, pengajaran yang paling bermakna dan pengalaman yang memandu pada jalan yang bakal korang pilih lepas ni.

Jgn lupa mintak2 la petunjuk. As simple as this je.

( kan ke kite dulu masa kecik-kecik selalu baca doa ni sebelum mulakan Kelas Pendidikan Islam.. Err…ke, sekolah aku je..Hehehe! )

Rindu plak kat SRK Seksyen 20 & SMK Seksyen 19, Shah Alam!

Doa Minta Petunjuk:

Doapetunjuk1_1





Meaning: Ya Tuhan kami! Janganlah Engkau menyesatkan hati kami sesudah Engkau memberi petunjuk dan berilah kami rahmatMu. Sesungguhnya Engkau Maha Pemberi

sources: http://www.geocities.com/jviroha/doapilihan.htm


Never regret
anything, because at one time…it was exactly what you wanted.

No comments:

Post a Comment