07 May 2010

Gosip petang hari

Ada satu luahan perasaan..meh dengar tapi jangan tanya siapa.

Ini mamat sangat innocent. Jenis klo dah kawen, kita akan labelkan as 'pijak semut pun mati' semut pun pelik kenapa dia dipijak tapi tak mati. Sangat laaaaaaa baiknye. Humble, down-to-earth dan sebagainya. Name him as anything yang melambangkan kesopanan dan kesusilaan, that's him! Oppss, tapi dia belum kawen. Masih bujang trang-tang-tang.

Entah atas dasar apa, dia tiba-tiba menjadi rapat semacam dengan sorang minah yang rupanya bila diselidik punya selidik, ini minah ada kabel untuk dia terus ke meja boss tanpa melalui kaunter pertanyaan. Huiii...macam besar je power minah ni, tapi takde la besar mana pun, cume ada kabel la. Eh! Eh! Ada jugak kata dia ni anak saudara kpd seseorang. Oh-ohhh! Gossip..gossip!

Sok-sek sana sini, dengar-dengar dorang ni 'couple' ba
k kata adik-adik di sekolah menengah la. Tanya si minah, dia pun buat tak tahu je. Kata dia, lama-lama mulut orang diam la.

2-3 bulan berlalu, cerita mereka diam terus. Entah dibawa ke mana. Tak nampak lagi mereka di mana-mana coffea house lepas waktu kerja. Kat pasar malam pun tak nampak kelibat. Teropong sana sini, rupanya mereka masih ada, cuma sorang sana sorang sini.

I mai la kat minah ni duk risik-risik. Si minah lepaskan nafas panjan
g.

"Cik Bunga, orang semua ingat dia tu sangat humble, mumble, innocent, alim ulamak, tapi...biar saya je la yang simpan apa word yang sesuai untuk gambarkan dia ni..."

Aik, bunyi kecewa.


"Saya bukan kecewa pasal isu couple or what-so-ever ni, yang saya kesalkan, jangan la gunakan saya untuk kepentingan diri sendiri..."

"Apa yang dia gunakan u untuk kepentingan dia sendiri?" Korek rahsia! OMG!

"Tak payah la saya reveal, cuma nasihat saya, nanti kalau time nak naik pangkat, jangan cari saya pulak. Nak kenen-kenen dengan orang itu ini. Saya dah cop muka awak as 'to be shredded'..


Wah!

Itu saja cerita dari I ye. I pun nak jugak la selit-selit nota pesanan kepada si mamat tu, tak baik 'guna-gunakan' orang tau. So, sekarang sape susah? U boleh ke bayangkan muka u kne 'shredd..!?' Emm...nanti interview naik pangkat, u cari la orang lain pulak untuk dapat jalan senang ye.

Dengar cerita, hujung tahun ni nak naik pelamin. Congratz! =)

No comments:

Post a Comment