19 May 2010

Mari mengarang cerita dongeng

Phuhh.. seharian (dari semalam) aku dok berlari-lari ke ruang depan pejabat ni untuk mengangkat telefon. Almaklum, 4 orang staff gi ujian KPSL, 3 orang di Pangkor, 3 orang di Blok C menjaga kursus dalaman. Tinggal la aku dan 2-3 orang je di ofis. Tiba time pegawai lain turut ke Blok C untuk menjenguk 'portfolio' masing2 berjalan lancar, tinggal aku. Perghh..lipas kudung pun terhenti tengok aku lari pecut ke arah telefon memastikan tidak sampai deringan ke tiga. Huahuahua..hebat tul aku! Berani berlari2 sebab hanya aku dalam ofis. Hehehe..

Dalam waktu kecederaan tu, sempat 'bertegur-sapa' dengan En alod_begilong.


Perbualan bermula seperti biasa. Kemudian sampai ke part Alod_begilong mula nak menggatal.

Aku pun layan la soalan dia sambil mereka (creating) cerita dongeng.. (rekaan semata-mata)

...kesimpulan alod_begilong :

..dan aku meneruskan skrip dongengku:

Tak semena-mena, alod_begilong menyambung cerpen aku. Huh!

Dan nama YAN pun terkeluar!

Dengan pantasnya, aku capai handphone, dan mengirimkan SMS kepada Yan. Sampai entri ini dipaparkan kepada seluruh dunia, Yan masih belum membalas SMS aku. Takpe, aku tahu kenapa dia masih belum balas SMS aku. Mustahil dia sedang meeting / siapkan paperwork jam-jam 1.45 petang sampai kul 8.00 malam. I know her very well. IT IS (MUST BE) BECAUSE DIA TAKDE KREDIT. Haish!

1 comment:

  1. uit ayu...thanks 4 d info..xsempat nak reply msj ko dat day~ bz sket~ nway, aku da ceramah die berbakul2...huhuhu~

    ReplyDelete