20 June 2010

BFF oh! BFF!

Effect Sepia menimbulkan kesan seperti memori once upon a time.
Dari atas, kiri ke kanan: Team sekolah (Diyana & Miera), Anol,
Malek, Team Bintulu (Aween & Ana),
Team BBA UPM, Nik.

Persamaan kesemua gambar-gambar di atas adalah : mereka adalah kawan-kawan rapat sepermainan, seperjuangan dan seper- yang lain-lain. Ada yang teman-tapi-mesra, teman tersayang, teman tercinta dan teman-teman sekepala. Mungkin juga ada 1-2 picture yang tertera adalah teman yang telah hilang tanpa berita, namun mereka tetap pernah menjadi teman di hati. Takkan pernah dilupakan. Dan ada di antara gambar yang terselit, mereka masih setia mengisi album Teman: Dulu, Kini dan Selamanya.

Itu semua semasa di sekolah dan universiti.

Sedang mencari dan mengorek gambar teman di alam pekerjaan. Huh, bertambah ramai sebab lapangan kerja tidak la sekecil sewaktu di majoring kewangan dahulu. Terbentang luas dari pejabat sendiri hingga ke pagar UPSI. Dari tadahan Utara hingga ke Tadahan Selatan. Pintu Utama hinggalah ke ke Pintu Selatan. Ramai - mungkin 1/3 dari keseluruhan kakitangan UPSI. ada juga kabel2 di universiti lain. Dari UUM hinggalah ke UTM. Semua atas dasar kerja.

Tup-tup...
ada orang sudah mendeclarekan I seorang kawan baik. Aikk...supposed that special tittle aku yang declare sendiri. Tapi, ini kali terbalik sudah la!

Bukan taknak mengaku itu orang sebagai kawan baik..dia mmg baik. Aku pun baik. Kami baik dengan semua orang. Semua orang pun baik dengan kami. Tapi..sedikit terkesima la dengan pernyataan tanpa diduga. Wah...!

Jadi, announcement u alls..!

I dah ada KAWAN BAIK. Ada sesiapa nak jadi TEMAN SEJATI pulak. Isi borang. Dapatkan perakuan dot.dot.dot....


Teman lelaki?
Ok..kalau anda lelaki, maka anda akan menjadi teman lelaki, tapi kalau anda wanita, anda hanya layak menjadi teman wanita. No vice versa. Surat menyurat * rayuan tidak akan dilayan. Muktamad.


p/s : Ada seorang makcik, jual nasik lemak tepi jalan kini dah mampu buka restoren nasik lemak peringkat antarabangsa. Jangan pula terdengar cerita seorang makcik, megah dengan restorennya tup-tup jatuh terduduk di kaki lima... Haish!


No comments:

Post a Comment