15 June 2010

Saya bukan pembaca isi hati..


Saya bukan psikik.
Apetah lagi psiko…huhu. Tapi kadang-kadang saya tahu apa yang akan ditanya (wah). Actually, itu kebetulan. Dengan pembayang, maka jawapan diberikan tanpa perlu soalan diutarakan.

Contoh A:

Manusia 1 : Salam, petang ni ada meeting ek?
Saya : Yezza. Meeting pengurusan. Kul 2.30, di bilik mesyuarat XXX.
Manusia 1 : pukul berapa..?
Saya : sila refer jawapan seperti di atas …
Manusia 1 : owh, terima kasih ‘cik bunga’.. =)

Well, mungkin jugak kebetulan, walaupun ditanya sedikit, tapi jawapan saya berjela. Macam jawab soalan Esei Bahasa Melayu SPM.

Mari kita lihat contoh B pulak :

Manusia 2 : Nak tanya, kalau kita hilang UMPC kad, nak refer sape ye?
Saya : Semestinya bukan Unit Latihan, tapi cuba Tuan berurusan dengan Unit Pentadbiran. No extention – 63xx, bercakap dengan En Zack
Manusia 2 : Owh, then..?
Saya : Dorang akan uruskan kad baru. Tapi I’m not sure la kalau ada bayaran dikenakan…
Manusia 2 : Oh, saya baru nk tanya ada bayaran ke tidak…
Saya : Hehehehe… Lihat.

Contoh di atas adalah satu lagi kebetulan.

Lihat contoh terakhir ini pula.

Saya : Tumpang tanya … erk -
Manusia 3 : Macam ni, mula-mula U kene jalan terus, sampai traffic light ambil kanan. Terus lagi sampai U jumpa simpang tiga, U kene pusing kiri. Pejabat tu ada di sebelah kanan U.

Itu bukan kebetulan. Itu M.U.K.J.I.Z.A.T.

p/s : Tapi selalu terjadi, nak berkata-kata dalam hati , tapi terkeluar. Maka, tiada lagi kata-kata dalam hati. Semua tersurat. Haish, sangat bahaya!
Hati-hati menjaga hati..!

No comments:

Post a Comment