27 October 2009

My Wedding - another 2 month...yeehaaa!!!

Lagi dua bulan aku akan berkahwin! (gempak gile tajuk entri. takde malu-malu sungguh!)

OK..semua persiapan dah sedia, tinggal baju untuk sanding je. Hazriq (my sayang) kata Kak Hazlina (my sayang's sister) nak sponsor 8 set baju tang semuanya dari butik Kak Lina kat PutraJaya tu. Erm...jimat dah part baju. Love U, Hazriq...and Kak Lina also!

Dato' xxx and Datin xxx...love u also, mummy and daddy (gatai je bunyiknye kan)

Kad kawin pun akan diedarkan sebulan sebelum tarikh keramat aku tu.

Last Sunday ajak Diyana keluar g PutraJaya sebab Kak Lina 'paksa' aku fitting semua baju-baju yang nak dipertontonkan masa hari bahagia. So, Diyana la bakal jadi perunding imej + 1st person tengok aku pakai baju2 tu. Hahaha!

Oppsss..takde tunang-tunang sebab aku bgtw my lovely Hazriq yang aku malas nak tunang-tunang. Akad nikah + persandingan terus! (gatai gile). Luckly, future mummy and daddy pun sangat setuju...yelah..my future daddy sangat sibuk dengan dunia politiknyer. Mummy lak persatuan itu and ini.
*Takpayah la reveal siapa my daddy tu..nanti kecoh masuk melody plak!

Diyana sempat la risik.

Bila jumpe?
Masa kerja kat Kementerian pengajian tinggi..

Berapa umur dia?
3-4 tahun tua dari kite..

Ayah dia menteri ape.. - soalan ni yang Diyana tak sempat nak tya (kot) sebab Hazriq asyik2 call..sbb janji nak jumpe kak Lina kat butik kul 2, tapi dah kul 2.18..tak jumpe2 lagi. Sure Kak Lina risau..adik ipar dia ni sesat ke...kne culik ke..tukar fikiran taknak kawen dengan adik dia ke..? Ish..ish..ish!

Diyana la orang pertama terkejut bila aku cakap aku akan kawin next two month. Yelah...tak pernah dengar cerita bercinta..tup-tup nak kawen kan..huhuhu. Pandai tak Azura simpan rahsia..?

Sampai kat PutraJaya, my 'sayang' call lagi. ( Ish, dia ni.. Aku takkan lari la sayang oiii...) Kak Lina akan jemput aku g butik sebab Hazriq sendiri lupa nama butik kakak dia (apedaaaah).

So, lepak jap..terserempak pulak dengan Eqa. Huh..kebetulan sungguh aku dengan Diyana terserempak dgn school-mate kitorg a.k.a girlfren si Ali ni.

Tengah borak- borak dengan Eqa sambil tgu Kak Lina, aku ajak la Eqa and Diyana masuk Secret Recipe. Lapar dah ni! Kak Lina tak muncul-muncul.

Masuk je dalam Secret Recipe...duduk pulak kat meja bertanda RESERVED. Aik...Kak Lina dan reserved meja untuk aku ke..

And...

HAPPY BIRTHDAY DIYANA AND EQA!!!

Well...itu semua lakonan semata-mata untuk menjadikan plot cerita lebih sedap! No wedding, no Hazriq, no Kak Lina at all! Ingat senang ke nak 'culik' Diyana hari Ahad tu? Terpaksa berlakon so that dia setuju nak keluar tau! Yelah..takkan dia sampai hati nak tengok aku sedih takde sape nk teman d fitting baju pengantin!

And thanks a lot to crew di shooting set yang turut sama berlakon dengan aku!

(more picture will be posted later. Or else...check it out in my Facebook! Diyana posted all the picture already!)


Gelagat si Ali menunggu 2 orang mangsa / komplot masuk ke dalam jerangkap samar!


mangsa
mangsa and pemangsa 1 - Azura & Diyana

mangsa and pemangsa 2 - Ali & Eqa

crew lelaki.

the whole crew

Directors of the day.
Ali and me!

3 comments:

  1. Well..well..well...

    Yan (mitsuko) - Jgn marah ye. Saja bikin gempak. Klo aku betul2 getting married..korang mesti dah tau dah. Satu dunia [un akan tahu sebelum aku sendiri dapat tau.

    Izi Iziana - Thx, sis. =)

    ReplyDelete