09 October 2008

Guard...ooOOOoooo Guard!

Semalam, lepas Maghrib…baru perasan handphone takde dalam handbag. Takde assumption lain selain daripada tertinggal kat ofis. Tu la..semalam balik kul 6.00ptg, itu pun lepas boss datang menjenguk and dia pon terkejut tengok ada orang lagi dalam ofis.Demi tak nak wat dia semakin teruja dengan ke-komited-an aku dok abiskan report yang tak siap2 dari b4 Raya (aisehman…), aku pun terus off PC, grab handbag and chow! Canteeek je hp aku landing kat tepi keyboard..ditinggalkan!

Since housemate aku pun ada kelas kul 8.00pm kat DK A, so sebelum hantar dorang ke sana, aku suh dorang temankan aku masuk ofis amek hp. Deal…

Dalam kul 7.45pm, kitorang keluar rumah….macam la umah jauh sangat kan…sepelaung je dari pagar UPSI.

Sampai kat Pintu Timur tu, eh..eh…guard suh aku keluarkan kad. Sah la En.Security ni tak cam muka aku..Takpe..Takpe..aku diam2 kuarkan je la kad. Terus dia amek! Pastu suh aku parking tepi! Tak sempat aku nak bgtw ape2 since belakang aku dah berderet kerete!

Part ni la yang aku hangin! Jam dah nk dekat kul 8..mmbr aku ada kelas ni! Aku kne naik ofis amek hp lagi…

Aku pun parking tepi, keluar dari kereta and terus tanya dia apesal simpan kad aku? Dia cakap pasal takde sticker! Ha’aahh..bagus la tu! Macam aku tak tahu sticker kereta dah abis!

Terjadilah bit argument depan post pengawal tu..sampailah dia keluarkan ayat ni.. “Okey la Cikgu, Cikgu boleh pergi…”

Aku terus senyum. Rasa nak ketawa guling-guling pun ada. Bukan senyum sebab dia suh aku pergi, tapi sebab En KP ni panggil aku CIKGU! Dia ingat aku student!

Dia tinggalkan aku tepi tu..dia g tengah jalan nak check motor student lak. Aku panggil dia lagi sekali..Member aku dalam kereta dah cuak tengok aku lak panggil En KP tu ketepi. Chewah! Tapi aku takkan kalah…

Aku tanya dia baik-baik..

Kenal tak saya siapa?

Dia dok tenung muka aku..terus muka dia berubah! Aku pun angkat balik kad UMPC aku. Biar dia baca lagi sekali..Tadi tak sempat kot…

Bila riak muka dia dah berubah ke 90ºC, aku simpan balik kad and….(ermm…better STOP here..) Tapi aku puas hati…!

And pagi ni, aku jumpa the same guard kat BC. Jauh lagi dia dah senyum kat aku and apologize for yesterday matter…again!

Morale of the story~ Aku bukan nak pinpoint tentang SIAPA AKU and SIAPA DIA. Point aku sekarang ialah…AKU MASIH LAGI LOOK LIKE STUDENT BEB! Hahahaha!

Yang penting kite ENJOY!

1 comment: