14 October 2008

Masa untuk pulih...Pulih dari segalanya.

Yup, sebab duka tu tak kemana. Suatu hari nanti, duka itu akan menjadi bahan tawa aku. Kalaupun bukan esok aku pulih dari semua ini, sekurang-kurangnya aku takkan terus luka dan tertipu.

Orang emas?
Biarlah ape pun gelaran orang lain padanye, I have my own point of view. Biarkan jugak hanya aku yang mempunyai pandangan yang lain daripada yang lain, sebab hanya aku yang melalui pengalaman itu, bukan orang lain. Jadi, tak salah kalau dimata orang lain, dia adalah yang terbaik!

Marah?
Kecewa?
Sedih?
Geram?

Perlahan-lahan semua tu akan terpadam, tapi bukan bermakna apabila ia terpadam, aku akan melupakan seperti hilangnya tulisan di pantai dek disapu air laut... Sampai mati pun aku akan kenang.

Balas dendam?Hurm...it's really not me!

Semanis mana dia tersenyum semalam, kelat untuk aku membalasnya. Aku jadi benci dengan setiap pandangan dan jelingan orang di sekelilingnya untuk aku. Ape lagi cerita yang berlegar antara dorang. Cukuplah! Hentikan semua bisikan-bisikan tu.

Masa akan tentukan segalanya. Kalau dia bahagia dengan setiap perbuatan dia pada aku, suatu hari dia akan mendapat balasannya. Biarlah dia bahagia sekarang...


Bicara Bulan Bintang: Ketenangan you said? Akhirnya wajah itu yang membuatkan aku berpaling jauh...

No comments:

Post a Comment