27 May 2009

Signboard punyer pasal.

Atas~masa Amin dah dapat bilik~

Baru nak post pic ni dalam blog. Hehehe..
Ni masa aku g anta Amin register masuk MEA Technologies Centre Sdn Bhd, kat Mantin, Negeri 9 on 27th April 2009. Just aku, mama and Abby je ikut..huhu. First time Abby bagi kerjasama utk amek cuti Isnin tu utk hantar Amin. Aku pun amek cuti gak la...
Papa cancel last minute due to some cases kne handle kat Bukit Sentosa. Papa...biasa la. Bukit Sentosa tu 'tak aman' klo Papa takde. Hahahaha!

Ada babak best dalam kereta masa nk cari mana la tempat ni (huhu..ada mmber bagitau.."Mantin..hulu tuuu...!)

Bile dah masuk area Mantin...paling best is Mama asyik tengok advertisement rumah utk dijual kat sepanjang jalan. Aku lak asyik tengok signboard Kolej Lagenda sbb nk g training centre Amin ni sehala dengan Kolej Lagenda.Sebelah-sebelah je. Abby and Amin kat belakang..diam je. Tengok gelagat kaklong and mama depa!

Mama: Besar-besar rumah kat sini Long.

Aku : Erk? ok la tu. Jom kite beli.. (sambil mata cari signboard Kolej Lagenda..)

Mama : Huishhh..RM200K. Standard la..bla..bla...bla... kan Long?

Aku: Ermm.. (tak fokus langsung ape mama cakap...)

Tibe-tibe...

Abby: Eh...!! (kuat lak tu dia 'eh' kat telinga aku! Terkejut aku!)

Aku: Arghh..ko diam. Jgn nak eh-eh. Akak tengah cari signboard Kolej Lagenda ni..

Abby diam.
Dah dalam 5 minit kemudian.

Aku: Mana ni ma..signboard Kolej Lagenda pun dah takde..tadi last kata lagi 1.5 km. Ini dah jauh dah ni...

Mama: Ntah. Mama mmg tak pandang signboard Kolej tu. Mama tengok advertisement umah ni. Besar2. Cantik lak tu!

Abby: Aku malas nk nyampuk kan..tapi sebenarnya ko dah terlepas simpang nk ke tempat Amin ni. Signboard Kolej Lagenda ngan MEA Technologies Centre tu kat belah kiri tadi...!

Aku: Nape tak cakap!??

Abby: Aku cakap 'eh' tadi..ko suh aku diam! ....

Maka aku terpaksa U-turn balik sambil telinga aku panas kne marah dengan adik aku sendiri! Mama dah ketawa. Tu belum lagi Abby dok perli2 and ceritakan kat Papa masa kitorang balik.

"Yang Mama asyik tengok iklan umah, yang Kaklong nak cari signboard Kolej Lagenda yang kecik tu. Signboard besar gile2 tepi jalan tu dia taknak pandang!" - ayat dia!

Sorry la..aku tak sanggup nk publish lagi perbualan kami kat blog ni. Tapi..mmg Abby dapat sekeh aku cukup-cukup2 hari tu!

-Abby-
p/s : Kali kedua aku g dgn Papa. Sbb Papa nk sangat tengok besar mana signboard yang aku terlepas tu! Seriously...mmg besar! Billboard! Sakit perut Papa ketawakan aku! 30 Mei ni...kitorang pergi lagi! Kali ni Papa drive...aku nk merajuk! Hehehe!

3 comments:

  1. zura, tlg bagi panduan jln ke kolej lagenda tu, saya pun nak g sana gak. Tp bila ingat sesat, malas nak gi. Yang saya ingat, bayar tol nilai je, tlg bagi landmark nye!

    ReplyDelete
  2. En/Cik Anonymous :
    awak kuar plaza tol nilai utara tu..amek je jalan ke Mantin (kanan) then kiri.. terus Padas/Mantin je...terussss je..sepanjang2 jalan tu..mmg ada signboard Kolej Lagenda.
    =)
    last signboard shows KOLEJ LAGENDA 1.5 km Ahead..then sebelah kanan. ada signboard besar billboard mcm kat highway tu..tulis Kolej Lagenda.

    Erm..sape ni ye..? Hehehe.

    ReplyDelete