04 January 2012

Saya tak pernah tinggalkan awak . . . .

Tajuk post kalau dibaca sangat mengada kan. Dare semacam. Tapi, shout out seperti itu bukan cara saya. Chimichiky bukan berfungsi untuk sesi luahan perasaan personal seperti itu. Chimichiky malu untuk dijadikan warkah luahan perasaan. Diari sepatutnya disimpan rapi rapi dibawah bantal. Hahaha. Dan Chimichiky bukan diari. Tak pernah jadi diari. Up sikit dari FB, bawah sikit dari Berita Harian.

Chimichiky mendengar luahan perasaan seseorang dan dengan izin, dicoretkan disini.

Saya tak pernah tinggalkan awak...

UNLESS..

Awak ignore saya.

Awak,
No matter how much someone love you, they are still human.
Human get tired, eventually.
Mesej - tapi tak balas. Sibuk, katanya.
Sibuk dengan kerja - faham. Tapi SMS bukan masa ofis hour. It's weekend, dude.
Tapi, setiap saat status FB berubah - ada pulak masa?
Upload gambar, setiap aktiviti senggang di hujung minggu - ada pulak masa?
Panjaaaaaaangg balasan untuk setiap komen rakan-rakan.
Serius, ada pulak masa?

Human get tired, eventually...
Cinta takkan pernah penat, tapi kalau diabaikan?
Maaf. Bukan penat, tapi berundur.
Jika itu yang awak mahu.
Fine.

Benda kecik, kalau kerap..itu yang akan menjadi besar, kan? Kalau benda yag kecik macam ni pun payah nak settle kan, don't you think it will be worst?

Jangan jadikan ianya ibarat kanser. Tahap keempat..it's too late unless God's will...

Dan sebab God' will itu lah...
Hanya dengan izin Allah SWT sahaja, segalanya akan menjadi baik semula.

Kalau cinta ini untuk dia...kekalkan,
Kalau hati ini untuk dia...tetapkan,
Kalau rindu ini untuk dia...sematkan,
Kalau aku ini untuk dia...abadikan.
Dan jika dia untuk aku...tunjukkan.

Chimichiky mencelah pada penghujung cerita. Bukan niat untuk mengapikan, menyokong atau membetulkan. Sebab Chimichiky bukan hakim yang dilantik untuk menjatuhkan apa juga keputusan yang wajar.

Tanya sama hati...

Seorang di utara, seorang di selatan. Seorang di bandar, seorang di pekan,
Wahai awak jawablah soalan, Adakah ini yang diinginkan?

p/s :
AA di KL Sentral, YG di Kastam, IA di PJ - jangan tanya saya, ini hati siapa. :)
Chimichiky tak pernah kongsi rahsia. (kan?)
Ngantuk, kenyang makan nasi goreng USA tadi kat CUPAK yang ramai orang! :D

UPDATED : Terima kasih..sekurang-kurangnya soalan saya ada jawapan.

No comments:

Post a Comment